Branding to nic innego jak budowanie świadomości naszej marki. To wszelkie działania, które wpływają na utrzymaniu jej pozytywnego wizerunku w umysłach konsumentów. Tak umacnia się jej wizerunek i autorytet. Proces ten zaczyna się wraz z pierwszą etykietą, jaką nakleimy na opakowanie naszego produktu – to nasz główny znak rozpoznawczy.
Etykietowy marketing
Etykieta i jej główny cel marketingowy to promowanie produktu i marki. Techniki wizualne, które opierają się na komunikowaniu różnorakich treści poprzez obraz, wykorzystują tę ludzką zdolność do zapamiętywania wzrokowego w różnych sytuacjach. W końcu większość ludzi to wzrokowcy.
To właśnie etykieta rzuca się pierwsza w oczy i dzięki jej charakterystycznym elementom potrafimy wydobyć nasz ulubiony produkt ze stu innych. Druk etykiet z ciekawymi znakami graficznymi i hasłami to priorytet dla każdej firmy. Rozpoznawalne są nawet konkretne ułożenia kolorów i ich nietypowy odcień. Konsument jest sprawnym obserwatorem i szybko potrafi ocenić, czy ma do czynienia z oryginalnym produktem, czy raczej z podróbką.
Z myślą o środowisku naturalnym
Druk etykiet papierowych zdecydowanie bardziej sprzyja recyklingowi. Papier rozkłada się szybciej i może być powtórnie wykorzystany. Tego typu naklejki są jednak słabsze i mało odporne na różne czynniki zewnętrzne, jak wilgoć, czy nadmierne słońce. Etykiety IML są całkowicie zintegrowane z opakowaniem i wraz z nim przeznaczone do powtórnego wykorzystania.
Zupełnie inaczej wygląda druk etykiet foliowych. Wykonane z folii polipropylenowej są niezwykle wytrzymałe i odporne na czynniki zewnętrzne. Taką etykietę należy zdjąć z butelki typu PET i wyrzucić ją do odpadów zmieszanych – nie podlega recyklingowi.
Praktyczne wskazówki
Druk etykiet może być zrealizowany na arkuszach lub na rolkach. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób odbywać się będzie naklejanie. Jeśli przy użyciu specjalistycznych urządzeń, to warto wybrać etykiety w rolkach. Ręczne naklejanie sprawdzi się tylko przy mniejszych ilościach.
Naklejki papierowe są znacznie tańsze od foliowych, a dzięki nowym technologiom, papier może z powodzeniem imitować folię. Jeśli chcemy sobie skrócić drogę – wybierzmy samoprzylepny. Większa ilość zamówionych etykiet zawsze generuje mniejsze koszty.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Eticod